Usaha Dengan Mesin Pembuat Cappuccino

Cappuccino adalah minuman panas yang dibuat dari kopi Itali yang disediakan dengan buih susu, espresso dan susu panas. Untuk pembuatanya dibantu dengan mesin yang dibeli melalui distributor mesin makanan yang menyediakan khusus perlengkapan mesin kopi terutama mesin cappuccino. Cappuccino juga biasanya dihidangkan dalam cawan porselin, ini kerana cawan ini mempunyai pemeliharaan haba yang lebih baik berbanding dengan cawan atau kaca biasa. Buih yang di atas cappuccino berfungsi sebagai penebat untuk membantu menjaga minuman panas, menjadikannya panas lebih lama. Ia tidak disyorkan untuk minum sejuk ini, ia sangat berbeza, lebih panas lagi.

Terdapat banyak jenis mesin cappuccino yang boleh digunakan di rumah atau di restoran namun lebih seringnya berada di tempat yang menjual minuman seperti kopi dan juice. Jika anda mencari salah satu mesin ini dengan nama tertentu, itu juga okay kerana ia disenaraikan dalam susunan abjad mengikut nama jenama. Walaupun, semua mesin ini bagus, ada yang mungkin lebih mudah untuk bekerja dengan yang lebih kecil, kerana mereka mempunyai lebih sedikit butang dan kelihatan kurang mengelirukan, sementara yang lain lebih suka menggunakan yang besar. Selagi anda tahu apa yang anda lakukan, tidak kira berapa saiz mesin itu.

Bagi mereka yang suka menggunakan mesin cappuccino yang lebih kecil, mesin klasik ini sangat baik. Ini pemain yang kuat; dengan sistem pemanasan blok haba yang akan menghalang air daripada meninggalkan enjin semasa digunakan. Polis penapis membolehkan penggunaan pod espresso pusingan 45mm standard, dengan pam kuasa 18 bar, pemegang penapis diri mengunci, sebuah bekas air 40 oz yang dilepas dengan injap penutup automatik dan tetapan kelajuan tinggi individu untuk air panas. Mesin ini membolehkan anda membuat secawan teh panas segar dalam masa tiga puluh saat.

Terdapat dua fakta penting yang harus diingat apabila menggunakan froter ganda kerana silinder logam mempunyai hanya dua fungsi;

  • Froth dan wap – apabila lengan logam menunjuk ke bawah
  • Silinder logam akan tetap terkunci di hujung busa hitam. Udara panas dan wap diberi makan terus ke dalam susu; ini adalah yang menjadikan cappuccino terbaik!
  • Hanya mengukus – apabila lengan logam menunjuk
  • Tiada udara dimasukkan ke dalam susu, hanya stim panas dan inilah yang menjadikan latte ideal.

Yang sedikit lebih besar ialah mesin separa automatik. Ia sangat panas dengan peredaran air yang diambil dari dandang. Ia mempunyai 1550 watt pemanasan elemen, 2 liter dandang dengan penukar haba, 1/8 “dinding dandang tebal menjadikannya sangat selamat digunakan, 1 galon air takungan, dispenser air panas yang memberikan anda hampir air panas segera dan dulang keluli tahan karat mudah dibersihkan.

Jadi, sama ada anda mempunyai restoran dan memerlukan peralatan baru atau anda bosan dengan pergi ke restoran untuk mendapatkan banyak cappuccino, ada yang akan kelihatan hebat di dapur mana pun! Terdapat begitu banyak mesin cappuccino yang berbeza untuk dipilih, anda akan dapati satu yang anda tidak dapat memenuhi!

Mesin cappuccino itu sendiri sebenarnya banyak sekali model dan jenisnya dari berbagai merk atau brand. Namun semua kembali lagi terhadap Kita yang akan menjalankan usaha ini. Jika memang memiliki dana yang lebih dapat menggunakan mesin yang kapasitasnya besar namun jika memiliki dana atau modal yang tidk seberapa namun ingin memulai sebuah usaha ini, dapat menggunakan mesin dengan kapasitas kecil namun dalam pembuatannya tidak kalah dari mesin besar.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *